Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

čtvrtek 15. listopadu 2018

Vysokoškolská práce o Slovácké brigádě a databázi příslušníků

Masarykova univerzita
Filozofická fakulta
Ústav PVH a archivnictví

Vojáci Slovácké brigády
OČIMA HISTORICKÉ STATISTIKY

Magisterská oborová práce
Bc. Lukáš Lexa

Vedoucí práce: PhDr. Julius Baláž, CSc. 
Brno 2018


odkaz na práci v PDF zde >>>



Masarykova univerzita
Filozofická fakulta
Ústav PVH a archivnictví

Vojáci Slovácké brigády
OČIMA HISTORICKÉ STATISTIKY
PŘÍLOHA 1 - DATABÁZE PŘÍSLUŠNÍKU SLOVÁCKÉ BRIGÁDY

Bc. Lukáš Lexa
Vedoucí práce: PhDr. Julius Baláž, CSc.
Brno 2018

odkaz na práci v PDF zde >>>

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Doplnění o další práci autora:

Masarykova univerzita filozofická
fakulta ústav pvh a archivnictví

Vojáci Slovácké brigády 
očima historické statistiky 

magisterská oborová práce

Bc. Lukáš Lexa
Vedoucí práce: PhDr. Julius Baláž, CSc.
Brno 2018

odkaz na práci v PDF zde >>>

_______________________________________________-
Poznámka pod čarou:
Nějak mě u toho seznamu chybí zda jsou zde 100% uvedeni všichni příslušníci Slovácké brigády nebo je to jen seznam, který se podařilo zjistit a není úplný. Nebo zda je to seznam těch prvních příslušníků ze dne přísahy a podobně. To mě tam chybí, případně jsem to přehlídnul, ale v příloze není nic uvedeno. Jinak je to opravdu záslužná práce a první takový dokument co jsem v takovém rozsahu našel, hlavně ty pčíslušníky. 

2 komentáře:

  1. Dobrý den,
    v textu vlastní práce je hlubší popis, co je v databázi obsaženo. Vychází z vícero zdrojů a dá se to označit za téměř kompletní, nikoliv však definitivní seznam všech příslušníků Slovácké brigády. Od doby zpracování práce jsem narazil na jednu osobu, která prokazatelně sloužila u Slovácké brigády a v seznamech uvedena není. Vím o dalších dvou osobách, které údajně u brigády sloužily, ale nepodařilo se to nijak prokázat. Z genealogického hlediska berte s rezervou údaje jako datum narození nebo přesné znění jména a příjmení, protože už jsem ve více případech narazil na nepřesnosti a na to porovnávat všechny s matrikami jsem neměl časové možnosti.

    Hezký den a snad bude seznam příslušníků SB užitečný

    Lukáš Lexa

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím,
    že není seznam úplný je spíše konstatování než nějaká kritika. Já hledám informace o dědovi a stále nic, jeho vojenská dokumentace skartována a jak i dle vašich seznamů vyplívá nikde ani čárka. Zrovna tak jako jeho záznamy o zajetí v Rusku.
    Jinak nevím jak se ten příspěvek zatoulal do Spamu a tam jsem jej neviděl, omlouvám se.

    OdpovědětVymazat