Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

středa 8. dubna 2020

Hledání majitelů panství pro jednotlivé obce

Tady je malé ukázka jak jsem si já začal zpracovávat mapu majitelů panství na mapě od Googlu. Samozřejmě mám mapu rozšířenou i o další panství s jejich panstvími než které potřebuji pro svůj rodokmen.
U obcí, kde potřebuji více informací, zpracovávám podrobněji.

Samozřejmě mapu dělat nemusíte to záleží na vás, mě se s mapou lépe pracuje.

Například zde ukázka Čejkovic s dalšími informacemi:







Samozřejmě jak zjistit, kdo vlastnil danou obec v dané době je mnohdy pro hledání našich předků je podstatné. A kde to lze zjistit? Například z těchto informací:

  1. Historie dané obce
  2. Historie šlechtického rodu, který dané panství vlastnil, většinou se dá najít informace o tom, co vše vlastnili.
  3. Hledáním v Ottově slovníku naučném
  4. Hledání v Moravské vlastivědě, která byla vydávána na počátku 20. století
  5. Informace se dají také najít v historii hradů, zámků, tvrzí, kde jsou informace, kdo tyto objekty vlastnil a tak můžete zjistit, že k danému patřily ta které obec.
  6. Na základě upozornění přidávám "Místopis země Moravskoslezské od Hosáka Obvykle tam jsou chronologicky seřazení držitelé toho kterého panství." (doplnil Pavel Lasztovicza)
  7. Další literatura, která o tomto pojednává
Já osobně tyto informace zjišťuji postupně, tak jak vzniká má potřeba danou problematiku objasnit. Pokud nemusím nikoho hledat, tak ani nemusím, řešit, kde bych měl dále hledat. Rovněž proč má řešit problematiku celého období, když hledám předka například v rozmezí let 1730-1760, Samozřejmě pokud ve zdroji najdu více informací tak vše si poznamenám, ale dále nehledám, pokud jsem problém vyřešil. (Občas, když nemám nějak náladu procházet matriky, tak se dám třeba do hledání majitelů. To je pravda, beru to pak jako takový oddech).


Moje pracovní mapa panství:


Když kliknete na tuto ikonu (obrázek níže v červené elipse) v úvodní liště mapy ukáže se vám nabídka
¤¤¤¤¤¤¤¤
Konec první části.

Žádné komentáře:

Okomentovat