Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

sobota 11. dubna 2020

Hledání majitelů panství pro jednotlivé obce. část IV.

Další možností jak zjistit komu co patřilo jsou informace z internetu vypracované mnohdy za jiným účelem, nebo zpracovaní informace konkrétních panství.

Například knihy:


  • Kotačka Martin, Peterka Josef, Sperát Ivo: Generální rejstřík k Lánové vizitaci doplněný o obyvatele královských měst
Již jsem zpracoval, odkaz na stránku je zde >>>

  • Je vydána spousta knih k výročím vzniku jednotlivých obcí, například pro mne důležité knihy z míst kde bádám
  • Hodonín - Již jsem zpracoval, odkaz na stránku je zde  >>>
  • Starý Poddvorov - Již jsem zpracoval, odkaz na stránku je zde  >>>
  • Prušánky - Již jsem zpracoval, odkaz na stránku je zde  >>>
  • Čejkovice - Již jsem zpracoval, odkaz na stránku je zde  >>>
  • Na internetu jsou přístupné digitalizované knihy o historii Čech, Moravy a Slezska.
Již jsem zpracoval, odkaz na stránku je zde  >>>

  • Domovní a sirotčí knihy panství Strážnice z přelomu 16. a 17. století >>> (samostatná www)

Není třeba se registrovat.

  • Mapa lichtenštejnských panství na Moravě   >>>
Zkrátka je potřeba vyhledávat na internetu, v knihovnách a podobně. Mnohdy je možná meziknihovní výpůjčka knih na několik dnů za úplatu. (V naší knihovně to posledně bylo za 50,- Kč na 14 dnů)

Možná by se také dala najít nějaká diplomová práce, bakalářka a další obdobné práce na téma kdo vlastnil panství, dějiny šlechty a podobně. Zkrátka aby nám to zodpovědělo otázku, kdy a co patřilo tomu či onomu šlechtici, církvi, králi a podobně. Samozřejmě nemusí být kniha zaměřena na danou otázku, ale dá se v ní vyhledat alespoň částečně odpověď na naši otázku.

Například mě pomohla kniha:

Urbář hodonínského panství z roku 1600


Již jsem zpracoval, odkaz na stránku je zde >>> + výše uvedenou stránku k Strážnickému panství

Samozřejmě každý hledá své obce ve svém regionu, kde pátrá. Tato stránka je spíše inspirací k vašemu pátrání. Vaši oblast neznám až tak abych vám mohl podávat nějaké informace o vašich obcích, tak jak mohu hledat já jsem vám zde dal návod.


¤¤¤¤¤¤¤¤

Toto je zatím poslední článek, pokud při bádán něco najdu dám do dalšího článku.

Žádné komentáře:

Okomentovat